5 Apr 2008

Mari Bersukan Semula!

0 Comments

Assalamu'alaykum...

Mari kite bersukan!! Sukan sekolah rendah baru saje berlalu. Tengok suasane sukan SRIH, terbayang-bayang macam mane suasane sukan SMIH. Kalau SRIH, mereke berjalan-jalan. Tak duduk di bawah khemah, walaupun ustazah dah berkali-kali; "Aulad, masuk khemah aulad. Duduk dekat bawah khemah! Duduk dalam barisan!" dan yang semaksud. Kalau sMih, macam mane ye? Agaknye, macam sRih yang masih kecil atau menjadi diri yang matang?

Tapi tengok mereke, semangat sangat. Kecik je badan tapi dah ade semangat yang berkali-kali gande lebih besar daripade badan. Lari bersungguh untuk mendapatkan markah dan pingat. Biaselah tuh. Bersorak bagi semangat kat orang lain. Itu sekolah rendah. Kalau sMih, mesti lagi semangatkan? Dengan lagu-lagu yang kreatif.Tapi sRih dah agak maju. [bak kate dalila.] Kalau zaman batch13 sRih, masih belum ade lagu rumah sukan. Macam sMih. Tapi sekarang dah ade. Uh. Perbarisannye siap ade mascot spongebob. Comel. Ade basikal. Kreatif.


Eh, kenape ana cerite pasal sukan sRih?

Ntahlah.

Sukan sMih akan berlangsung pada:
23 April 2008, Rabu. [insyaAllah.]
Sukannye akan berlangsung di:
Stadium Larkin, Johor Bahru. [alhamduliLlah]

InsyaAllah ade empat rumah sukan yang akan turut serta dalam acara Hari Sukan. Rumah-rumahye:

1. Jaafar Atthoyari [JAT - Kuning]

2. Salahudin Alayubi [SAA - Merah]
3. Salman Alfarisi [SAF - Hijau]
4. Abu Ayub Alansari [AAA - Biru]

Nama-nama rumah sukan ini diambil bersempena nama tokoh islam yang juge merupakan sahabat Nabi Muhammad SAW.

Setiap tahun setiap rumah sukan pasti tampil dengan lagu sorakan yang baru. Lagu-lagu ini digubah daripada lagu-lagu sedia ada.
Macam-macam gaya, lirik, nada dan lagu yang menjadi gubahan lagu rumah sukan. Lagu-lagu ini juga menaikkan semangat yang kadangkala jatuh terhempas ke lantai. Lagu-lagu ini juga menambahkan keceriaan dan merapatkan ukhuwah sesama ahli rumah sukan. Betapa bagusnya bila ada lagu rumah sukan. [Sape kate tak bagos??]

Sukan menyihatkan badan. Jadi bersukanlah anda! Hek. Apehal?

Uh ye. Kepada anda yang melawat blog ni, jadilah pelawat blog ni yang setie. Walaupun kini, sudah semakin jarang kami menulis di sebelah kiri dan hanya kerap memenuhkan kotak jingge, tetapi janganlah berhenti melawat blog yang agak best nih! Terime kasih. [Uh. mLalut.]

Okeylah. Wassalam..

*ps! mabit ape cerite ye? Tak jadik nak buat eh? Lame ni tunggu meetingnye aje.*

=love2smile=

0 suara[²]: