31 Dec 2009

jum reramai:)

0 Comments

Sempena sesi persekolahan yang akan bermula pada 4 Januari 2010, pihak PIBG SMIH menganjurkan hari Gotong Royong Perdana pada hari Sabtu, 2 Januari 2010, jam 8.30 pagi12.30 tengahari. Pihak PIBG SMIH dan pengurusan SMIH menjemput semua ibu bapa, guru dan pelajar untuk hadir pada hari tersebut bagi bersama-sama membersihkan dan menceriakan kawasan sekolah. Kehadiran anda semua amat diharapkan.
hingga

24 Dec 2009

sorry.

1 Comments

salam alaik.
kami warga batchtigabelas.memohon maaf kepada semua warga hidayah,
kerana kami tidak berjaya mendapatkan keputusan seperti yg ditarget.
jutaan maaf terutamanya Ustazah Kamaliah,guru PK,Ustazah Siti Hajar,Ustazah Junita, serta guruguru yang mengajar kami semua
kami memohon jutaan maaf kerana tidak berjaya mencapai target yang telah ditetapkan.

kami sudah belajar,kami sudah mengulang kaji,kamu sudah melakukan yang terbaik yang kami mampu,kami juga telah melakukan usaha yang semaksima mungkin,tetapi Allah yang menentukanya.
kami memohon maaf.

kepada Batchtigabelas.PMR bukan segalnya.jangan terlalu sedeh dgn keputusan kali ini.masih ade dua tahun utk kite berada di Bumi Hidayah ini.yuk,kita gunakan masa yang ade ni.untuk membuktikan pada semua batch kita boleh.ameen.SPM 2011 menanti ita semua.yuk.semoga allag melihat usehe-usehe yang kita lakukan bersama.ameen

tahniah buat semua yg mendapat yg baikbaik.yg kurang baik,la tahzan.Allah tahu ape yg terbaek untuk kita semua.
jangan berputus asa dalam belajar.teruskan perjuangan kita dalam menuntut ilmu dan menyampaikan dakwah.semoga kita semua thabat dalam jalan ini.ameen

mohon maaf semua.

wassalam.

23 Dec 2009

ameen.

0 Comments



*jum doa reramai jum:)*


“Ya Allah, kami BATCH 13 memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan kami memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan kami memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan kami tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan kami tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan untuk mendapat keputusan PMR 9A dan GPK 1.30 adalah baik bagi kami pada agama kami, kehidupan kami dan kesudahan urusan kami sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagi kami dan permudahkanlah serta berkatlah bagi kami padanya dan seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan untuk mendapat keputusan PMR 9A dan GPK 1.30 mendatangkan keburukan bagi kami pada agama kami, kehidupan kami dan kesudahan urusan kami sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah kami daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untuk kami dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah kami dengannya”.

________________________________________________________

keputusan pmr 2009
tarikh: 24 disember.
tempat:smihjb
jam:pukul 10.00 pagi
pakaian: pakaian seragam sekolah

_________________________________________________________

harap maaf.

0 Comments

salam alaik.
harap maaf.
blog ini masih diselenggara.
kesabaran antum amat dihargai.
sekian.terima kasih.
wassalam.

17 Dec 2009

Kenangan 2009 (Kem Bahasa Arab: Daerah)

0 Comments

Sekadar kenangan 2009 sebelum bermulanya tahun 2010


video

Para Peserta: Zahin, Amir, Ziyaadi, Saifullah, Ammar, Irsyad, Hafiz, Anas MN

Naib Johan Persembahan Terbaik

Keputusan PMR 2009

0 Comments

Bismillahirahmanirahim
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah, Lagi Maha Penyayang

Telah disahkan pada hari ini, Khamis, 17 Disember 2009
Bahawasanya, keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2009 akan keluar pada

Khamis, 24 Disember 2009

Adakah anda bersedia?

Marilah kita sama-sama berdoa sebagai ahli Batch 13 Sekolah Menengah Islam Hidayah agar menerima keputusan yang cemerlang dan mampu mencapai GPK 1.3
Amin!

11 Dec 2009

ameen.

0 Comments


jum doa sesame sume.
ameen.

selamatselamat.

1 Comments

happy birthday!.

-----------------------
nurul hakimah bt MFA.
yg ke-15.
semuge panjang umur,murah rezeki dan terus dibawah naungan rahmatNya.
ameen.

selamat berhari jadi.huu.
--------------------------


ikhlas dr kami
batchtigabelas smihjb.

10 Dec 2009

rehlah batchtigabelas smihjb

0 Comments

video

salam alaik.
hee.siap pun.hee.dh tgk.komen bebanyak yaw!.
hee.
wassalam.
selamat mengambil keputusan pmr:)

3 Dec 2009

aktiviti cuti sekolah!

0 Comments


sape nak masuk?!
call no 013-7596219 ye!
sume free kt sne.pengangkutan,makanan dsbnye.

wassalam

1 Dec 2009

ekpedisi remaja kental

4 Comments


salam alaik.

tgk blog ni dah lame terbengkalai.nak ceriakan balik blog ni.ok.nk kongsi sikit cerite ana ng
n kawankawan ana yg laen yg pegi Ekpedisi Remaja Kental or lebih dikenali XREK.hu. Xrek buat dekat Hulu Langat,Selangor.Kiteorang wakil team Johor.kiteorang seramai 14 orang peserte dan 4 orang pengiring.team johor diwakili oleh Anas Hishamuddin (kapten), Harish, Zul,Isyraf Masiri, Murshid,Hakimi (batu pahat).Banat Dalila (kapten Banat),Asma' Nadzirah,murshida, najihah, syifa', zaynab, dan dua orang banat dr batu pahat.lupe plak name diorang.hee. kiteorang bertolak dari Sri Putri jam 12 malam.Naik Bas Sri Maju yg LAJU mcm ape.haish.bahaye btul.Naik je bas.sume dh duduk.tgk yg memenuhi ruang bas uh kiteorg je myk.ahaha.naik je.sume tidur awal ana tgk.aiyoo.tkpe r.

sedar je dr tidur,dh sampai Puduraya.pukul 3 lebih.awlnye!.pegi lepaklepak dekat Pud
uraya.banin amik keputusan sebab dh lapar sgt gi KFC.banat jagekn begbeg kiteorang.pegi je.makanmakan.share story.sembang ngn pengiring,Anas Razak. pukul 4 lebih pegi tempat tadi,rehat kejap.solat subuh dekat surau pudu.jumpe kt sane team Perak ngn Penang.diorang xtw jalan kt KL ni.diorg nk join sekali team johor.bg je la.tolong menolong.hee.jd team 1 Malaysia plak kiteorang.ahaha.bertolak gi sane naik LRT. Puduraya>Pasar Seni>Masjid Jamek>Batu 9>Batu 11>Resort.

sampai sane.Hasif amek kiteorg bwk gi resort.sampai sane.daftar.kumpul.kenalkenal dgn pserte xrek lain.sume sporting.hu. bestbest.ade program ngn abg long.abg long memang best!.solat jama'.petang pulak ade laluan berhalangan.yg conduct program uh Tok Wan.fuh!.mulut tokwan memang best.ahaha.lagi adventure dr mukhayyam lah klu korang nk twu.bestbest.ade gak yg cedere.ahaha.ujian.lepas uh ade permainan.bola beracun.bestbest. malam plak ade malam kebudayaan.memang best persembahan banin!.bestbest!.lawak.paling best kumpulan Abu Bakar lah.ahaha.persembahan malam nih tema dia berkaitan dgn Palestin.yg lainye n bestnye berbanding dgn mukhyyam ni,setiap kumpulan ade temanye sendiri.best r.lepas uh tidur.

esuknye,qiam.kuliah subuh yg sungguh..ahaha.tidur je ramai.pagi tuh senaman yg senaman ke?jauhnye larian!.ahaha.lepas uh ade jungle trecking,best.tapi sekejap sgt lah.tp memang best dr mukhayyam.mandi sungai.rehat.petang plak banin ade main galah panjang.Team Abu Bakar menang.ahaha.lepas uh masak tok mkn mlm.banat masak.uhu.banin belanje air.ahaha. malam tu plak ade sesi muhasabah dulu sebelum night walk.muhasabah ke kawankawan?.ahaha.xrase feel langsung la.mencarut je byk tokwan.adesh.ramai jgk tidur.termasuk la abgabg n kakakakak fasi.ahaha.kantoi.

after that,night walk.memang adventure thap ape je.ahaha.night walk nih jalan 3 orang sekali.nk uji semangat ithar yg tinggi.pentingkan kawan lebih dari diri sendiri.ana dpat rase bile Harish dgn Isyraf tolong ana bile ana terjatuh waktu night walk.night walk kt sini memang beze sgt dgn mukhayyam.ana rase mukhayyam patut bwt cmni jgk.night walk kt sini mcm jungle trecking.kene panjat bukit yg memang tinggi.kene turun bukit yg memang curam macam ape.tipu lah sape yg tak terjatuh.ade yg berdarah.luke.ade yg tgn terseliuh.memang uji kesabaran btul.hu.lepas uh balik camp side,mandimandi.tidur.


esuknye,solat subuh.ade sesi ape ntah.ana pegi rehat dekat khemah.hee.penat sgt lah.ari last nih.mcm biase ade senaman yg jauh mcm ape.huh.penat.lepas tuh masak tuk sarapan.banat tetibe msak sendiri atas arahan penghuluwati yg menegur and menuduh ana mcmcm.sabar je.lepas tu,ade xplorace.memang best.mulemule xd semangat langsung.tp peserte xrek lain memang best.pandai amek hati kiteorg.huu.
lepas tu,kene kemas khemah.mandi sungai bwt kali terakhirnye sebelum balik.dapat baju KRJ.time kasih Abg Bai and Abg Long.majlis penutup.solat.lepas tuh.terkejar-kejar nk pegi Puduraya.nk kejar bas.memang bahaye.sampai pudu pkul 5.bas gerak pukul 5.30.nasib baik.naik bas.sume tidur.cume ade bpe org je bsgbsg ckit kt blkg bas.ahaha.xreti penat kut diorang.ahaha.

kt xrek nih,memang best.macammcam ana dapat.dpat kenal kwnkwn dari negeri lain.dpat menambah baik sifat ithar dlm diri setiap orang.menghargai orang.kt sini,ana tgk.xd la rsenye assobiyah.walaupun dr negeri yg berlainan.sume bergaul mcm dh lame kenal.tulah namenye ukhuwwh.harap ukhuwwah ni kekal bwt selamenye. ok.wassalam.

jumpe dekat Leaders ok sume?!:)