14 Nov 2008

bersyukurlah.

0 Comments

Assalamu'alaykum..

Hoh, ramai yang dah dapat keputusan sikit-sikit. Ramai juga yang tidak berpuas hati dengan keputusan diri sendiri. Samalah dengan tahun lepas, ramai yang tidak mendapat keputusan sebaik yang disangka. Tapi segalanya bukan aturan kita. Segalanya telah ditentukan sejak sebelum kita lahir lagi. Namun, usaha boleh mengubahnya.

Mungkin usaha kita tidak cukup untuk mendapat sebaiknya. Mungkin juga kita telah banyak berusaha tapi masih dapat keputusan yang kurang memuaskan. Apa pun, anggaplah ini ujian dari Allah s.w.t. yang ingin menguji kita sebagai hambanya.

Hari ini bukan segalanya. Hari esok masih ada. Selagi nyawa kita masih belum dipisahkan dengan jasad, selagi itulah kita perlu berusaha untuk membaiki diri agar tidak berulang lagi keputusan yang tidak diingini. Apa yang telah berlaku, telah berlalu jadikan sebagai satu pengajaran.

Ucapkanlah "Alhamdulillah" sentiasa. Bersyukurlah dengan keputusan yang dimiliki. Sesungguhnya ini ujian Allah.

Bak kata Atiqah, jangan gelabah dan jangan seram.

Jangan menggelabah dengan ujian yang menimpa. Inilah masanya untuk membuktikan kita mampu menangani ujian yang tiba. Ini baru Setara PPD, belum lagi PMR.

Tahun depan kita semua, Batch13, akan mengahadapi PMR. Buat yang terbaik dan buktikan kepada semua kita mampu melakukannya!

Wassalam..

0 suara[²]: