24 May 2008

CINTA SEJATI

2 Comments

CINTA SEJATI

Ini ada sedikit perkara yang ana nakkongsi bersama-sama dgn sesaper sahaja yang baca post nih. Cerita nih ana copy dari buku yang ana beli waktuh ada pameran kat sekolah ari tuh…nama buku tuh "CHIT CHAT REMAJA MENGENAI SAYANGI DIRI". Tapi ana Cuma nak amik salah satu bab jewk dalam buku ntuk kali nih.. Bab nih cerita pasal CINTA SEJATI. Cerita nih bermula macam nih…( ni rinkaskan..malas nak tulis..bkn malas tapi byk lgi tanggungjawab kpd allah yang lebih prioriti ang perlu ana lakukan)

Ada banyak maksud mengenai cinta. Setakat ini apa yang kita faham mengenai cinta? 'frust menonggeng'? Pergi dating tiap-tiap hari? Tackle awek? Jalan pegang-pegang tangan ? ataupun memiliki seseorang yangorang lain tak boleh kacau? Rasa hidup macam dah kahwin? Bukanlah! Itu semua mungkin praktik ataupun cara tersendiri kita menghadapi cinta. Sebenarnya tak semestinya macam tuh.

Ada orang kata , cinta itu pengorbanan. Sanggup kita berkorban demi seseorang? Korban duit, komitmen, tanggungjawab, masa dan segalanya. Kalau begitu , kita perlu kenal pasti terlebih dahulu apa kesediaan kita pada cinta.

Sampai disini saj.. kita ikuti sambungan nanti.. cuti masih panjang..

wassalam..

2 suara[²]:

murshida 29 May 2008 at 10:49

ermm.. harap dpt bce smbungan pasal cinta sejati nih.. so, kalau boleh, cpt2 cket post smbungan cinta sejati nih..

zsdhiya 30 May 2008 at 15:04

ramai ye yang suke entry nih, ramai yang respon... tapi kat cbox lah..