14 Feb 2011

Coretan- Nukilan Terakhir Buat Batch 13... T_T

0 Comments

Sebelum baca post ni, bukak link ni..baru baca post...:'(
http://www.youtube.com/watch?v=rhN7SG-H-3k


Salam...sungguh sadis bila mengenang kembali peristiwa lalu bila bersama- sama dengan adik- adik dan rakan seperjuangan, bersusah payah berusaha untuk mengejar gelaran J.U.A.R.A apabila sukan tahunan menjelma.

Tidak ada ungkapan yang dapat ana gambarkan mengenai kesanggup antum dalam mengorbankan tenaga, masa, wang ringgit demi untuk memberikan persembahan perbarisan yang terbaik. Tahniah  ana ucapkan.!

 Namun hanya sekadar coretan yang mampu terukir di benak pemikiran  manusia yang lemah lagi tidak berdaya, setiap kali terimbau kenangan lalu seolah sejuta panahan menerjah ke kalbu pra-tonton masa lalu, saat manis senyuman terukir, tangisan kegembiraan merangkul piala...tiada sepatah kata mampu menterjemah perasaan teruja!

Sahabat Batch 13! Teman seperjuanganku! jangan biarkan memori duka lara lama terus terkubur dalam lipatan kijangan...ayuh kita sama- sama manfaatkan TAHUN AKHIR sebagai penuntut di SEKOLAH MENENGAH ISLAM HIDAYAH yang telah lama berjasa dalam mendidik, mentarbiyah, mendisiplin.

Kenangan Bersama 5 TAHUN...kini pemergian satu- persatu jiwa yang benaung di bawah payaung BATCH 13..tiada lagi terdengar laungan BATCH 13 best selepas ini..hanya sekadar lipatan sejarah yang siapa tahu bakal dibuang jauh dari ingatan sekalian makhluk....

Hanya Tinggal Kenangan...................*Jiwaku Menangis, Mataku Mengalir air mata suci, Minda meronta meminta putaran masa....namun hanya tinggal kenangan...................

Bayangan minda membuka satu persatu helaian cerita lama......... ketika masih kecil dibimbing abang serta kakak, kini aku sebagai abang/kakak pula merasa betapa perit jerih masa lampau abang juga kakak memimpin aku ke jalan yang diredhai.

Minda awang- awangan aku terus mempersoal.....apa khabar sahabat batch 13 ku apabila sudah berpisah setelah tamatnya SPM......kemana hala tuju kalian.!! aku masih ingin bersama kalian buat selamanya!!! aku masih belum puas BERSAHABAT dengan kalian!!!!!!!!!!!!!! *pemberontakkan JIWA lantas menangis esakan tiada henti...

Perpisahan sungguh menyakitkan.!!!!!!!!! *aku memberontak!!!

Mengapa sebegitu sukar selama ini aku bina benteng ukhuwwah dengan sebegitu mudah "PERPISAHAN" meruntuh segala!!!!!!!!!!!

Batch 13!!!! semangatmu tidak akan pernah luntur dari naluriku...!!!!!!! aku sayangkan KALIAN!! aku tidak mahukan perpisahan!!!! apa yang ku pinta janganlah jadikan SPM sebagai pemutus segala SAHABAT KARIBKU BATCH 13..!!!!!!!!! persahabatan kita adalah segala-galanya!!! hanya MAUT pemisah hak dan batil... aku RINDU akan kalian!!!!!!!!!!!!

Salam Perpisahan Jua Pertemuan........*membawa pergi jiwa yang lara...~

0 suara[²]: