17 May 2008

mari kita renungkan bersama...

15 Comments

Assalamualaikum..
ana mulakan post ana kali ini dengan Bismillah agr tidak menyakiti hati sesiapa..
jika sebelum ini hanya mampu berdiam diri melihat manusia di sekeliling ana menyalahkan sesama sendiri...kini ana mengambil langkah untuk bersuara...
Kenapa ader yg mempertikaikan..."knaper ltak gamba ana x mintak izin..?"..
ana paham..setiap org ader pendirian masing2..jd kalo rs x suker...cber ckp elok2..x yah la nak kutuk2...tp biarlah cara kita ckp tu dgn cara yang berhikmah dan boleh diterima org lain...mcm ana..ader satu gamba ana yg agak kurang sopan pernah diletak...and then ana mintak elok2 ngan org yg ltak gamba tu supaya delete...Alhamdulillah...org tu terima...bkn ana nak ckp ana nie baek..tp org len pown mcm kiter jgak...kiter sumer nak org len berlembut ngan kita kan..?so..kiter pown kner la berlembut ngan org len..(tp ader batasnyer2..)cber jd seorang yg Open Minded...kadang2 ana terpike..ana nie generation 13 skola mner ek..?Skolah menengah ISLAM HIDAYAH ker..?kalo mcm gitu..knaper pemikiran x mencerminkan seorang yg mengamalkan Islam..?takkan psl gamba tu pown nak bising..?
Cube kita renungkan balik...sampai bile kite nak jd mcm gini..?smpi f5..?nak jd mcm org yg tak pandai nak gnekan otak..Tolong la ...Aper perasaan kita kalo segala pengorbanan..kita di hina..di maki org sesuka hati jerk..??of course sakit hati nie...so kalo kiter x nak bende nie jd mcm gitu...knaper mst kiter bwat kat org lain..?
Knaper mst nak kutuk2 org...dpn2 public..?Saper yg kutuk2 tu...mmg dasar PENAKUT...!!!!!!!!!!!!!!....kutuk blakang2...knaper tak tampilkan diri..ckp nmer...face to face,..?knaper mst gne nickname tuk kutuk2..?knaper tak ckp jer trus terang..?
Peringatan terakhir...SESIAPA YANG MAHU BLOG G13 DI'DELETE'..JUMPA ANA...ANA NAK SEBAB2 YANG MUNASABAH..KNAPER MESTI DELETE...face to face la kalo berani...ana sanggup..x kysahlah kalo ana raja ker..anak menteri...ker..
jumper ar....selame nie ckp blakang..skang tampilkan diri..
kalo x ader org yg tampilkan diri..jumpe ana..knaper mst blog di dibuang...nmpk sgt org tu hati dia dipenuhi hasad dengki...bawak2la...bertaubat...
Ana menyusun sepuluh jari sekiranya..apa yg ana tulis di atas...agak menyakitkan..tp ana bwat semua nie sbb ana..g13...ana tak nak g13 jd mcm gini..selama2nya...
Assalamualaikum..
p/s:kpd sesiapa yg prihatin..tlg komen aper yg ana tulis kat ats nie...
maaflah..kalo ader perkataan yg ntah paper merapu..

Logo oh logo~~

0 Comments


11 May 2008

Berhati-hatilah...

0 Comments

..bismillahirrahmanirrahim..
Assalamu'alaykum...

Mungkin bende tak berape penting. Just for our information only. Menambah pengetahuan am mengenai drugs dan bahaye yang boleh terjadi.

Name : Progestrex
Bahyenye : ....

"Unable to remember the events of the evening, tests later confirmed the repeat rapes along with traces of Rohypnol in her blood and Progesterex, essentially a small sterilization pill.

The drug is now being used by rapists at parties to rape AND sterilize their victims.

Progesterex is available to vets to sterilize large animals.

Progesterex is being used together with Rohypnol, the date rape drug.

As with Rohypnol, all they have to do is drop it into the girl's drink.

The girl can't remember a thing the next morning, of all that had taken place the night before.

Progesterex, which dissolves in drinks just as easily, is such that the victim doesn't conceive from the rape and the rapist needn't worry about having a paternity test identifying him months later.

The drug's effects ARE NOT TEMPORARY - Progesterex was designed to sterilize horses.

Any female who takes it WILL NEVER BE ABLE TO CONCEIVE..

The weasels can get this drug from anyone who is in the vet school or any university.

It's that easy, and Progesterex is about to break out big on campuses everywhere.

Believe it or not, there are even sites on the Internet telling people how to use it."

*Conceive - To become pregnant (mengandung)*
*Sterilize - Eliminating microorganisms*

Dadah ini mampu membuatkan seorang perempuan mandul. Dadah yang bername, Rohypnol, pulak mampu membuatkan seseorang itu lupe ape yang terjadi pade malam sebelumnye.

Zaman sekarang ni, orang sanggup buat ape saje untuk dapatkan ape die nak walaupun care yang die gune tuh tak betul dan salah melalui undang2 dunie dan undang2 Islam. Sebagai orang Islam, kite ade tanggungjawab yang kene laksanekan. Tanggungjawab kite boleh dilaksanekan dengan banyak care. So, laksanekanlah tanggungjawab tu!

Berdasarkan artikel atas tuh, berhati-hatilah setiap mase. Ale.. faham-faham jek..

To Banats,
Keselematan memang kene jage. Jangan cakap dengan orang yang tidak dikenali. Jangan jugak terime pelawaan air daripade sesiape yang tidak dikenali!

To Banins,
Jage-jagelah keselamatan family yang perempuan. Sebabnye, perempuan harus dilindungi lelaki yang berjiwe lelaki.. "Hawa"kan dicipta untuk dilindungi and disayangi. Adam pulak dicipta untuk melindungi and menyayangi..

Lalala~

*Information Source : Wikipedia - Progestrex & Rohypnol
http://en.wikipedia.org/wiki/Progesterex *

Wassalam...

=love2smile=

7 May 2008

Ape yang masuk dalam PS1....

0 Comments

..bismillah..
Assalamu'alaykum...

Sejarah
Bab 1 - 4

Geografi
Bab 1 - 6

Mathematics
Bab 1 - 5

Science
Bab 1 - 2

Lughatul Arabiah
Bab 1 - 5

Sivik
(bagi siape yang amik.)
Bab 1 - 4

Aqidah
Fasal 3 - 10

English
Direction [especially-lah..]

Hadith
Hadith 16 - 19
[Hadith 19 hafal semue! Jangan tinggal satu perkataan pun!]

Pendidikan Islam
Semue yang dah dipelajari dan termasuk yang Form1 punye.

Bahasa Melayu
*Pantun teka-teki
*Pantun Joget Pahang
*Cerpen Mama
*Cerpen Erti Kasih Makna Sayang

Tajwid
m/s 63 - 79
Semua tajuk mad.

ERT
??

KMT
??

Komputer
Bab 1 - 3

QTH
(Bagi siape yang amik.)
??
[Paling kurang pun kene hafal sampai ayat 50. Lancarkan!]

Hafazan
?? [Saye tak tau!]

Itu je information yang ana ade. So, kalau sesiape yang tahu lagi banyak and tahu untuk subjek yang bertande soal, silelah tulis entry..

Wassalam...

..love2smile..

Renungan & Iktibar Buat Semua

3 Comments





wassalam..

4 May 2008

BATCH 13 ARE THE BEST!!!

8 Comments



0 Comments

Assalamualaykum...
renung-renungkanlah...
wassalam..

athif vs islah

0 Comments