Showing posts with label life. Show all posts
Showing posts with label life. Show all posts

7 Nov 2009

ukhuwwah

2 Comments


Ukhuwah...
ibarat satu janji yang dibuat dalam hati
tak dapat ditulis
tak dapat dibaca
namun,
takkan terpisah dek jarak
takkan berubah dek masa
takkan sirna oleh amarah
ia kan selamanya di dalam jiwa

Ukhuwah itu...
degup penuh makna
yang mengalir indah
berawankan kethiqahan
yang menembus karang pransangka dlm hati.

akhirnya...
tiada kata indah seindah kata UKHUWAH

23 Feb 2009

.dreams.and.reality.

0 Comments


.create your own reality..your dreams sometimes can be true.

11 Dec 2008

memori~

0 Comments


30 Nov 2008

pergi.

0 Comments


kami akan pergi.


kerna jerih payah menanti.

doakan kami tegar.

melalui dengan sabar.

tanam mujahadah yang kuat.

dan tekad yang mantop!

insyaAllah.

yah! berusaha hingga penghujung!

^_____^

15 Nov 2008

Congrats

0 Comments

Bismillahirahmanirrahim.

Assalamualaikum.

nak sampaikan 2 perkare je.

1 ] Tahniah. Tahniah pd semua yang dah berusaha & berdoa & bertawakkal sepanjang minggu peperiksaan. Tahniah pd semua yg dh bagi yang terbaik, paling baik, masa exam hari tu. Tahniah pd yg berusaha lagi hari ni dgan check kertas soalan & cari markah utk ditambah. Tahniah pd yg bersyukur & gembira dengan ketetapan yang Allah dah tetapkan. Tahniah pd yg ingat yang ada hikmah disebalik setiap ketetapan. Tahniah pd yg tekad dan berazam nak berusaha lagi tahun depan. Tahniah pd yg berjaye, tahniah pd yang gagal tp tak putus asa. Tahniah pd yang baru rase bersyukur skrg, sbb smpat lagi & perlu lagi bersyukur.

2 ] Tetapkan hati, akal, & niat pd jalan jihad ni lpas ni. Baiki niat lpas ni. Usaha lagi lepas ni. Tak ada manusia yang dah terlalu BERJAYA. Manusia mmg tak pernah puas, jd JANGAN puas dgan keputusan skrg. Skrg ni kite EXAM-ORIENTED, tak kisahlah berapa banyak CONS bnde exam-oriented ni, tapi kte tetap akan jalani PMR [insya-Allah] and matlamat kite skrg, PMR. Sekali dah masuk jalan ni, kene tetap atas jalan ni [PMR]. Sebenarnya, apa yang kte nak bukan 9A tapi USAHA utk dapat 9A. Usaha, Insya-Allah, akan diganjari dengan 9A atau yang terbaik bg kite. Ingat, 9A mungkin yang terbaik, tapi mungkin BUKAN YANG TERBAIK BAGI KITA. Allah yg lebih tahu.

Wallahu a'lam.





24 Oct 2008

0 Comments


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

30 Sept 2008

Selamat Hari Raya!

0 Comments

Assalamu'alaykum!!

Ana nak ucapkan selamat hari raya kepada semua warga Batch13. Bersempena dengan Eidul Fitri yang mulia nie, jomla kita saling bermaaf-maafan atas kesilapan dan kesalahan kita!!

Ana nak nak mintak maaf kalau ade tersalah ape-ape dekat sesiape, bile-bile pun ana buat, dekat mane-mane pun kesalahan tuh terjadi. Macam mane pun kesalahan tuh terjadi, sedar ker tak sedar ke, ana nak mintak maaf.

Manusia biase tak terlepas daripada melakukan kesilapan dan kesalahan. Sebab tulah, kite kene sentiasa mintak maaf terutamanya pada Hari Raya nie. Tapi walaupun bukan hari raya, kite kene jugak sentiasa mintak maaf.

Jom forgive and forget.
Let's bygones be bygones...

Wassalam...

4 Sept 2008

ukhuwwah=persahabatan..hargailah ia..

0 Comments


30 Aug 2008

mane lebey penting...

4 Comments






renung-renungkan..

ramadhan is coming....

0 Comments


15 Aug 2008

Huhu! Lega~

0 Comments

Assalamu'alaykum.

Sepanjang 5 hari yang lalu...

"Argh!! Tak bace lagi!!"

"Hello? Salam, esok masuk ape ye perikse?"

"***, anti dah bace buku?"

"*** nie maksudnye ape?"

"*** bile ye? Lepas tahun *** ke sebelum?"

"Jom buat kuiz!"

...dan macam-macam lagi.

************************************

Hari ini...

"Merdeka! Merdeka!"

"Oo! Ujian dah habis!"

"Lepas nie cuti!!"

"***, cuti ni pergi mane?"

"Jom kemas kelas!"

"Jom jalan-jalan!"

...dan bermacam ragam, reaksi, gelagat, perangai yang muncul.

***********************************

Ujian dah habis. Cuti dah bermula. Semua rasa bahagia. Tapi puasa dan sekolah dan keputusan menanti lepas naik cuti. Bersedialah. =D.

Ana tahu, mesti ramai yang lega dah habis ujian. Masa untuk memerah otak dah berakhir. Masa cuti, masa yang paling sesuai untuk lepaskan tekanan ujian. Tapi dalam bercuti, jangan terlupa masa nak naik sekolah. Tapi ana tak nak spoil-kan mood bercuti, jadi selamat bercuti!

Wassalam..

6 Jul 2008

0 Comments